.wpb_animate_when_almost_visible { opacity:1; }
 In Nieuws

Begin augustus hadden we al wat nieuwe certificaten gehaald, deze maand zijn er weer een aantal bij, nu hebben we alle Google Partner certificaten in bezit. In augustus hadden we 4 actieve certificaten, op dit moment hebben we er 11 stuks.

Hoe zit eht ook alweer met de Google Certificaten?

De certificaten moeten regelmatig vernieuwd worden om zo de kennis up-to-date te houden. De Google Analytics certificaten zijn 1,5 jaar geldig, de Adwords certificaten zijn 1 jaar geldig.

Door deze certificaten te bezitten en natuurlijk steeds te vernieuwen zijn we Google Partner en kunnen daarmee onze kennis en ervaring van de bijbehorende producten aantonen.

Google Analytics certificaten

Google Analytics is het statistiekenpakket van Google die wij voor al onze klanten standaard inzetten. We maken hier zelf ook veelvuldig gebruik van, zo kunnen we analyseren wat onze gebruikers doen op de website. Daarnaast kunnen we deze tool ook gemakkelijk koppelen aan andere tools zoals Leadfeeder zodat we meer inzicht hebben in onze bezoekers.
Serita had dit certificaat al maar inmiddels bezitten ook Wouter & Maurits dit certificaat. Tijdens dit examen moet je de volgende dingen beheersen:

  • Begrijpen hoe Analytics zijn gegevens verzameld en waarom statistieken belangrijk zijn.
  • Het begrijpen en analyseren van de rapportages in Google Analytics.
  • Opbouwen van aangepaste rapportages en dashboards.
  • Opzetten van filters, doelen en e-commerce.
  • Het belang van segmenteren.

Het is een best pittig examen van 70 vragen waarvan je 80% juist moet hebben om te slagen.

Google Adwords certificaten

Google Adwords is een advertentieplatform waarmee je kan adverteren in de zoekmachines en op andere websites. Hadden we in augustus alleen nog de certificaten voor search advertising, mobile advertising en shopping/winkelen, inmiddels hebben we ook Videoadvertenties en display advertising in ons bezit.

Nog even op een rij wat de verschillende certificaten inhouden:

  • Search advertising: Voor dit certificaat moet je kennis hebben van het opzetten, onderhouden en optimaliseren van Google Adwords campagnes in het zoeknetwerk, ofwel advertenties getoond in de zoekmachines. Je moet ook een online marketing plan kunnen opzetten.
  • Mobile advertising: Op mobiele apparaten kunnen aangepaste advertenties worden vertoond, tevens kunnen biedingen speciaal voor mobiel worden aangepast. Voor dit certificaat moet je de kennis hebben om de advertenties speciaal voor mobiel te optimaliseren.
  • Videoadvertenties: Het is ook mogelijk om video’s in te zetten bij de advertentie. Voor dit certificaat moet je videoadvertenties kunnen maken beheren en optimaliseren.
  • Display Advertising: Het Display netwerk is een netwerk van websites die Google Adwords advertenties tonen. Voor dit certificaat moet je bekend zijn met hoe je de advertenties voor die websites maakt, onderhoud en optimaliseert.
  • Shopping/Winkelen: In Google Shopping kun je de producten tonen die je verkoopt, dit worden ook gezien als advertenties. Om dit certificaat te behalen moet je bekend zijn met het inrichten, onderhouden en optimaliseren van een Google Shopping campagne inclusief het aanmaken van het account en een datafeed voor producten toevoegen.

De certificaten moeten alle apart worden behaald door het doen van het bijbehorende examen. Die examens variëren van 60 – 100 vragen waarvan je ook 80% goed moet hebben. Je krijgt bij de examens 90-120 minuten de tijd om de meerkeuze vragen in te vullen.

Met deze certificaten hebben we alle mogelijk certificaten in bezit voor het Google Partner programma, super gaaf dus. Nu alleen nog bijhouden.

Heb jij een uitdaging op het gebied van Google Adwords of Google Analytics? Wij gaan deze graag met je aan! Als je een uitdaging hebt op andere online marketing of applicatie gebied dan natuurlijk ook.

Recommended Posts