.wpb_animate_when_almost_visible { opacity:1; }
 In Online Marketing

Mailchimp wordt wereldwijd veel gebruikt, maar waarom is dat eigenlijk. Wat kan deze tool doen om jouw business te verbeteren?

Over Mailchimp

MailChimp bestaat al sinds 2001 en het is grootste marketing automation platform. In 2017 had MailChimp al zo’n 14 miljoen gebruikers over de hele wereld. Het begon slechts als een side-project van een webdesign bedrijf maar MailChimp groeide al zo snel dat er in 2007 besloten werd om zich volledig te richten op Mailchimp als product.

Sinds 2017 is het niet alleen maar meer een nieuwsbrief tool maar een volledig marketing automation platform met integraties zoals Instagram, Facebook en Google Ads.

Redenen om te kiezen voor Mailchimp

  1. Je kan gratis beginnen! Heb je minder dan 2.000 nieuwsbriefleden? Dan kun je tot wel 12.000 mails per maand gratis verzenden. Zodra je meer nieuwsbrief leden hebt of meer mails wilt versturen zul je een van de betaalde versies moeten aanschaffen.
  2. Het kan makkelijk gekoppeld worden aan systemen die je al gebruikt zoals: Facebook, Google Ads, WordPress (en WooCommerce), Drupal, Joomla, Magento, Google Analytics & Twitter. Maar ook met Salesforce, Eventbrite, Pipedrive of Slack.
  3. Het is een gebruiksvriendelijk systeem en daarmee makkelijk te gebruiken voor iedereen.
  4. Je boost je bedrijf er enorm mee! Door regelmatig nieuwsbrieven te versturen, zeker wanneer je een webshop hebt, zul je zien dat de verkopen gaan stijgen.
  5. Mailchimp zit vol met slimme dingen. Zoals een automatische mail wanneer iets weer op voorraad is of een mailtje nadat iemand een bestelling heeft gedaan om te vragen of alles in orde is. Of stuur automatisch een e-mail uit op de verjaardag van je klant, of wat dacht je van een mailtje zodra mensen hun winkelwagentje op de website gevuld hebben en wel in de steek laten. Zo kun je het alsnog omzetten in een verkoop. Handig, toch?
  6. Makkelijk drag-en-drop systeem. Hiermee kun je zelf, makkelijk zonder technische kennis een nieuwsbrief of landingspagina mee bouwen.
  7. Je krijgt duidelijke (real-time) statistieken. Zodat je daar weer learnings uit kunt halen. Welke onderwerpen werken wel en welke niet? Werkt een link beter dan een button? Maar ook hoeveel e-mailadressen werken niet meer? Zo kun je gemakkelijk je verzendlijst up-to-date houden.
  8. Je kunt ook je advertenties beheren in Mailchimp. Zoals je Facebook Ads, Google remarketing Ads en Instagram ads. Alles op een plek, wel zo overzichtelijk en handig.

Starten met Mailchimp

Starten met MailChimp is eigenlijk heel gemakkelijk, en ook nog eens gratis!

  • Je kunt op MailChimp.com een account aan maken waarna je gelijk aan de slag kan!
  • Het is mogelijk om gemakkelijk lijsten met nieuwsbriefontvangers te importeren en inschrijfformulieren naar eigen wens in te richten. Je kunt vanaf je website linken naar het inschrijfformulier of met bijvoorbeeld een plugin integreren.
  • Daarna kun je al aan de gang met het creëren van een nieuwsbrief en / of een landingspagina!

MailChimp heeft ook een uitgebreide startershandleiding beschikbaar daarnaast vind je Youtube ook genoeg stap-voor-stap handleidingen om mee aan de slag te gaan, zoals deze:

Recommended Posts