In Blogs, Online Marketing

Stel je loopt in een winkelstraat en stapt een winkel binnen. De winkel blijkt helemaal aangepast te zijn naar criteria die bij jou passen. Alles in jouw maat, en daarnaast valt het ook nog eens in jouw smaak. De kans dat jij een aankoop doet in die winkel is groot!

Marketing automation oftewel marketing automatisering gaat over de winkel die wij hiervoor noemden. Marketing automatisering is namelijk data gedreven marketing op persoonlijk niveau. Maar hoe verzamel je relevante data over je bezoekers en hoe maak je vervolgens optimaal gebruik van die data om hen relevante content te bieden op relevante momenten? Dit kan door slimme en krachtig opgezette marketing automatisering.

Met het genereren van data en informatie over je bezoekers kun je deze groep niet alleen segmenteren op demografische kenmerken, maar ook op specifieke wensen en behoeften. Deze specifieke informatie kun je vervolgens weer in lijsten indelen zodat je eenvoudig geautomatiseerde acties kunt opvolgen. Met marketing automatisering heeft jouw bezoeker het idee dat hij of zij persoonlijk wordt benaderd. Een bijkomend voordeel van marketing automatisering is dat het zowel tijd als geld bespaart.

Inbound Marketing en de rol van automatisering

De basis vaninbound marketing is ervoor te zorgen dat je online gevonden wordt en dat je waarde toevoegt op de momenten dat de informatiebehoefte bij de potentiële afnemer het grootst is. De doelgroep oriënteert zich (online) en is op zoek naar informatie en persoonlijk advies.

Het gebruik van platforms

Er zijn verschillende platforms die kunnen helpen bij jouw marketing automatisering. Platforms die waardevolle informatie geven over jouw bezoekers. Platforms als Leadfeeder en Hubspot helpen jou bij omzetten van leads in klanten doormarketing automatisering.Hieronder hebben wij uiteengezet wat deze platforms onder andere voor je kunnen betekenen.

  • Marketing automatisering 

Voor al je doelen en/of gesegmenteerde doelgroepen (zogenaamde buyer personas) kun je geautomatiseerde flows aanmaken.

  • Krachtig leadmanagement

Platforms houden alle acties van je lead bij en slaat deze op zodat er per lead een overzichtelijk profiel ontstaat. Of het nu gaat om een download, websitebezoek, een bekeken video of ingevuld contactformulier; alles wordt geregistreerd in één systeem.Aan ieder online contactmoment met een bezoeker wordt een scoretoegekendop basis van relevantie.

  • Slimme e-mailmarketing

Platforms helpen actief mee om de contactenlijst uit te breiden aan de hand van integratie met leadgeneratie-tools. Je kunt volledig gepersonaliseerde e-mails uitsturen die tevens matchen met de interesses van de ontvanger. Zo maak je indruk op de ontvanger.

  • Koppeling CRM

Platforms communiceren met vrijwel alle CRM-systemen. Zo kun je in het CRM zien op welke marketingactiviteiten een lead of relatie heeft ingehaakt, wat zijn/haar persoonlijke voorkeuren zijn en in welke fase van de customer journey de persoon zich bevindt. Dit is zeer waardevolle informatie voor verkoop.

Veel platforms bieden gratis een proefperiode aan voor het gebruik van de tool. Op deze manier is de drempel laag om te proberen of het bij jou past.

Recente berichten
Contact

Laat een bericht achter en we zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Yanmar portal site