.wpb_animate_when_almost_visible { opacity:1; }
 In Apps

Sinterklaas is alweer in het land, dat betekend dat de december feestmaand er ook alweer bijna aan komt met kerst en oud en nieuw. In deze periode kun je heel goed je app een flinke boost geven! 

1. Maak een speciaal feestdagen icoontje

Wanneer je app ineens een ander icoontje heeft dan valt hij visueel veel meer op! Let er wel op dat hij herkenbaar blijft: maak bijvoorbeeld grotendeels gebruik van dezelfde kleuren en opzet voeg alleen wat sneeuw er aan toe. Zo kunnen ze je app nog wel makkelijk vinden. Of verander juist de kleuren meer naar rood en groen, mensen associëren die kleuren met kerst!

Zo blijven de iconen toch herkenbaar maar zijn ze toch in de goede sfeer!

2. 12 dagen van kerst

Ook een populair onderwerp: geef de 12 dagen voor kerst elke dag een kadootje aan je app gebruikers. Je kunt iets digitaals weggeven, of een kortingscode voor een fysiek product. De key is om het niet alleen in je app te doen maar vooral ook in je socials aan te jagen.

Of je gaat aan de slag met een hele adventkalender voor heel december als je veel ideeën hebt om uit te delen.

3. Bied je app 1 dag gratis ter download aan

Wil je echt even een buzz creëren rondom je app? Doe dan een speciale actie waarbij mensen hem op 1 dag gratis kunnen downloaden. Zo zullen meer mensen hem downloaden en aanbevelen bij de andere gebruikers. Het aantal downloads is het hoogste in de week van kerst (met de grootste piek tijdens kerst zelf: bijna iedereen is immers vrij), zorg dat je in die week je actie in zet.

Iets later kun je ook nog een piek meepakken in de gezondheidsapps: denk bijvoorbeeld aan een fitness app die ze nu gratis kunnen downloaden om nu echt hun goede voornemens te gaan starten. Iedereen heeft met kerst en oud en nieuw te veel gegeten, te weinig gesport. 1 januari is dus de dag om met je goede voornemens te beginnen.

4. Update je omschrijving

Ga aan de slag met je omschrijving en afbeeldingen in de app stores! Zorg dat je daar ook de feestmaand in betrekt. Onderzoek bijvoorbeeld eens via Google Trends welke zoekwoorden belangrijk zijn voor jouw app en verwerk die in je beschrijving. 

Heb je een internationale app? Sta er dan bij stil dat het niet overal koud is tijdens kerstmis. Niet altijd is sneeuw een juiste keuze! In Australië is het bijvoorbeeld lekker warm tijdens de kerst!

5. Zet Apple Search ads in

Misschien heb je wel gedacht aan facebook ads, maar heb je ook wel eens gedacht aan Apple Search Ads? Zo krijg je ook makkelijk mee aandacht voor je app. Je kan dan adverteren op de veel gebruikte termen zoals “christmas apps” of “kerst games”, waarmee je dan een enorm bereik creëert!

6. Promoot special in-app aankopen

Heb je speciale tijdelijke in app aankopen tijdens de feestdagen? Promoot die dan vooral op je social kanalen, op je website en in de app stores! En natuurlijk in je app zelf. Verzin speciale tijdelijke (digitale) dingen die mensen kunnen aanschaffen, zo houd je het exclusief.

Je kunt gebruikers die (na langere tijd) terugkeren ook verwelkomen met een klein (digitaal) kadootje om ze zo weer welkom te heten.

Recente berichten