.wpb_animate_when_almost_visible { opacity:1; }
 In Algemeen, Blogs

Wanneer je bedrijf succesvol is en je wilt groter groeien is het tijd om nieuwe mensen aan te nemen. En natuurlijk zijn er veel platformen zoals Indeed of Monsterboard waarop je een vacature kunt plaatsen! Vergeet echter je eigen website niet. Daarop heb je zelf alle invloed over hoe het eruit komt te zien en wat je mensen wilt vertellen en laten zien!

9 tips voor een succesvolle werken-bij pagina of website

  1. Zorg dat potentiële medewerkers de vacatures snel kunnen vinden wanneer ze op je gewone website komen. Zorg voor een duidelijke link in je navigatie!
  2. Zorg dat je vacatures overzichtelijk getoond worden: zeker wanneer het om veel vacatures gaat, is het verstandig om daar goed over na te denken. Zorg dan dat mensen bijvoorbeeld kunnen filteren op standplaats, aantal uren, vast/tijdelijk of mss stage.
  3. Wanneer je echt wilt gaan groeien en wilt werken aan je “Employer Brand” dan is het raadzaam om een aparte werken-bij site te maken in plaats van een apart hoekje op je website. Zo kun je meer focus houden en verhoog je de conversie.
  4. Geef in de vacatures vooral concrete informatie:
    1. Noem de locatie en bedrijfsgrootte
    2. Noem in ieder geval een salaris indicatie, in plaats van ‘marktconform’
    3. Omschrijf duidelijk, kort en bondig, de werkzaamheden.
    4. Leg de sollicitatie procedure uit: wanneer is de sluitingsdatum, hoe kunnen ze reageren en wanneer krijgen ze antwoord?
  5. Laat medewerkers aan het woord! Wie kan je verhaal beter vertellen dan je eigen medewerkers, zij weten hoe het er echt aan toe gaat. En wil je helemaal indruk maken? Ga dan aan de slag met video, kijk bijvoorbeeld eens bij de video’s van
    1. La Place:

    2. Coolblue:

    3. Domino’s:

  6. Vertel over je bedrijfscultuur, wie ben je, wat is je doel of droom, of nog liever; laat het zien in een filmpje!
  7. Denk natuurlijk ook aan zoekmachine-optimalisatie (SEO) voor je vacatures! Check bijvoorbeeld welke functienaam het meeste gezocht wordt en welke het beste aansluit bij wat je zoekt. Mensen klikken bijvoorbeeld wel op “accountmanager”  maar dan weer niet op “sales adviseur” ondanks dat de vacatures dezelfde inhoud hebben. Ga aan de slag met on-page- en bij voorkeur ook off-page SEO, verlies daarbij niet je hoofddoelgroep uit het oog: de sollicitant.
  8. Tegenwoordig worden steeds meer website voornamelijk op een mobiel apparaat bekeken, zorg dat ook dan je werken-bij site goed werkt!
  9. Laat eigen foto’s maken door een professionele fotograaf. Zo kun je het authentieke verhaal uitstralen. Dat de sollicitant gelijk jullie gezichten ziet, en natuurlijk het gevoel mee krijgt.

Inspiratie nodig voor werken-bij sites?

Als je zelf aan de slag gaat met je eigen werken-bij sites wil je misschien graag geïnspireerd worden door andere bedrijven! Wij verzamelden er een aantal voor je:

  • Werken bij CoolBlue: Coolblue opent met een zoekfunctie en gelijk daaronder al hun afdelingen. Op de homepagina vind je ook een gaaf filmpje over wat ze in 2018 allemaal gedaan hebben, je krijgt ook echt een kijkje achter de schermen.
  • Werken bij Tempo-Team: Op de homepagina een handige zoekfunctie en vacatures direct in beeld.
  • Werken bij iunxi: Bij iunxi hebben ze gekozen om een apart stukje van de corporate website in te richten voor hun vacatures. Zij hebben dan ook slechts enkele vacatures open staan. Ze geven wel direct een stukje van de cultuur bloot.
  • Werken bij Facilicom Group: Ook hier staat de zoekfunctie centraal op de homepagina, daaronder vind je de divisies van het bedrijf maar nog niet direct vacatures.
  • Werken bij Batavia Stad: Batavia stad heeft best wel wat vacatures maar heeft besloten het toch op de gewone website te behouden waardoor je nu ontzettend veel pagina’s hebt met vacatures die niet makkelijk te doorzoeken zijn.
  • Werken bij Wehkamp: Wehkamp duikt gelijk in wie ze zijn en waar ze voor staan. Zodat je makkelijk kan zien of je daar bij past. Daarna starten pas de vacatures.
  • Werken bij Heinz: Heinz opent naast een zoekfunctie ook direct met een paar filmpjes over de functies binnen Heinz.
  • Werken bij La Place: Zij openen met een geweldige foto die helemaal La Place uitstraalt, waar overheen ze een makkelijke zoekfunctie hebben geplaatst, gaaf!
  • Werken bij Domino’s: Een zoekfunctie om te beginnen maar al snel nemen ze je mee in ervaringen van de medewerkers en daarna naar de diverse functies en een kijkje in de keuken.

 

Recent Posts