.wpb_animate_when_almost_visible { opacity:1; }
 In Algemeen

Een zakelijke website: misschien heb je er al één of juist nog niet. Tijd voor een nieuwe website of gewoon eens kritisch te kijken naar wat je er nu op hebt staan: altijd verstandig. In dit artikel geven we je tips over wat je wel of juist niet op je zakelijke website zou moeten vermelden.

1. Aantal verplichte dingen

Er is een reeks aan dingen die verplichte zijn om op je website te vermelden. Denk aan de bedrijfsnaam, adres en contactgegevens en je KVK en BTW nummer. Die moet je altijd op je website vermelden. Het makkelijkste is om dat bij elkaar te doen op de contactpagina bijvoorbeeld. 

Ben je gebonden aan een vergunning? Dan is het ook verstandig de gegevens van de toezichthoudende autoriteit op je website te zetten.

2. Check de klantenservice voor de FAQ

Als je wilt weten welke informatie echt belangrijk is voor je klanten: ga dan eens na bij de klantenservice welke vragen daar (vaak met grote regelmaat) binnenkomen. Daaruit kun je vaak een hele goede FAQ destilleren en zo ook andere pagina’s duidelijker maken.

3. Tarieven; wel of niet noemen?

Over tarieven zijn altijd veel discussies: moet je ze wel of niet noemen. En wat als de concurrentie er net onder gaat zitten? En iedere opdracht is toch anders dus we kunnen er geen “vast” bedrag aan hangen. En wat als je te hoge tarieven in zet?

Natuurlijk is iedere opdracht anders: en dat zullen de klanten vaak ook als geen ander weten. Maar zo krijgen ze wel een indicatie van de te verwachte kosten. Wanneer je goed onderbouwt waarom iets duurder (of juist goedkoper) wordt is dat vaak geen enkel probleem. Wist je dat het melden van geen tarieven vaak meer mensen afschrikt dan te hoge tarieven? Daarnaast is het de vraag of je de mensen die het tarief te hoog vinden wel je juiste doelgroep is. En om de concurrentie zou je je niet druk moeten maken: jij hebt toch een unique selling point die zij niet hebben?

Zorg wel dat je de prijs goed verpakt: leg uit wat de waarde is van de prijs. Stel er komt een vrouw binnen en vraagt aan de verkoopster “Wat kost de sjaal?”, de verkoopster reageert met een directe “125 euro”. Dan zal de klant vermoedelijk gelijk afdruipen en elders gaan kijken. Wanneer de verkoopster reageert met “Wat een mooie sjaal he? Het is een speciale editie er zijn wereldwijd maar 500 van gemaakt. Het is speciaal ontworpen door de kunstenaar Katsushika Hokusai en er is speciale zijde stof gebruiker. De sjaal kost 125 euro, ik zal hem even voor u pakken.” De kans bij de laatste verkoper is groter dat de klant er de waarde van inziet en het daadwerkelijk koopt. Juist door het laten zien van de waarde.

4. Zorg voor regelmatig nieuwe content

Ook verstandig om te doen: regelmatig nieuwe content te plaatsen op je website. Laat zien dat je ook echt kennis hebt van je producten of diensten. Je kunt aan de slag gaan met blogs maar denk ook zeker aan video’s. Zo laat je zien dat jij de autoriteit bent die ze kunnen vertrouwen. En dat werkt niet alleen goed voor je (potentiële) klanten maar ook voor je zoekmachine optimalisatie. Google is namelijk ook dol op nieuwe content.

5. Laat klanten over je vertellen

Reviews zijn een belangrijk onderdeel van de beslissing bij online aankopen. Laat dus zeker klanten reviews schrijven over je bedrijf product of diensten. Wanneer je een webshop hebt kun je kiezen voor review sites als Trustpilot of KiyOh. Je kunt mensen ook om reviews vragen onder je vermelding in Google of op Facebook. 

In sommige gevallen is het handiger om zelf reviews bij klanten op te halen en die te verwerken bij de pagina’s van je diensten. Of misschien wel een leuk interview met een klant op video of in een blog!

6. Laat vakjargon weg

Het is een valkuil waar vele intuinen. Het gebruiken van vakjargon wanneer de (potentiële) klanten daar niet van op de hoogte zijn. Ga dus altijd na bij je doelgroep welke dingen zij wel weten en welke niet. Welke woorden gebruiken zij: is dat eerder onderhoud, keuren of inspectie? Misschien gebruiken jullie intern wel hele andere woorden dan de doelgroep. 

Wanneer je dan de hele website vol stopt met vakjargon kan het zomaar zijn dat de potentiële klant al afhaakt omdat hij geen idee heeft wat je bedoelt.

7. Laat stockfoto’s bij voorkeur weg!

Goede foto’s kunnen heel veel doen voor je website, maar dat geldt ook voor stockfoto’s. Meestal maken stock foto’s een website een stuk onpersoonlijker! Probeer dus voor de meeste onderdelen van je website gebruik te maken van eigen, unieke afbeeldingen van jouw producten en diensten. En natuurlijk van je team. Want iedereen wil altijd heel graag weten welke gezichten er nou precies achter de website zitten.

In dit artikel geven we je tips over het uitkiezen van de beste foto’s voor op je website.

Recente berichten