Toomba, full service internetbureau
terug naar case overzicht

The feedback company

The Feedback Company bestaat sinds 2010 en levert een klantfeedback tool. Bedrijven en webwinkeliers hebben met deze tool de mogelijkheid om reviews met scores van klanten over hun bedrijf te tonen op hun eigen website, in de organische resultaten van Google en in Google Adwords. Het tonen van review werkt binnen al deze kanalen conversieverhogend. The Feedback Company is namelijk één van de slechts 24 partijen wereldwijd die zich officieel Google Review Partner mogen noemen.

The Feedback Company werkt onder andere voor Hoyhoy.nl, DAS, BVA Auctions, Boedelbak, Miss Etam, NCOI, Europcar, Perry Sport, Sligro en Grando Keukens. Uniek is dat alle feedback wordt gecontroleerd waardoor de kwaliteit en betrouwbaarheid altijd gewaarborgd zijn.

https://www.feedbackcompany.nl/

Opdracht/ doelstelling

De opdracht was om de bestaande klantfeedback tool door te ontwikkelen om goed te blijven concurreren in de bestaande markt. 

Doorontwikkelen beoordelingstool

Vanuit de Feedback Company kwam de vraag of wij de bestaande applicatie over wilden nemen en updaten. De applicatie was jarenlang door iemand op een eigen manier ontwikkeld waardoor het inmiddels zo verouderd en complex was geworden, dat doorontwikkelen en nieuwe functionaliteiten introduceren nagenoeg onmogelijk werd. Met de grote ambitie van The Feedback Company kwam de wens naar boven om de applicatie opnieuw te beoordelen om te kijken of deze uitgebreid en herschreven kon worden om zo toekomstbestendig te zijn.

Modernisering
We zijn aan de slag gegaan met het refactoring (modernisering) van de code en in december 2015 is het overgezet naar Lucee/Linux, zodat de applicatie klaar is voor de toekomst. Het biedt zowel voordelen op het gebied van software licenties als ook de schalingsmogelijkheden om toekomstig bezoek goed te kunnen ondervangen.

Betere beveiliging
Aangezien er veel persoonlijke data wordt opgeslagen met de klantfeedback tool is de beveiliging ervan een must. Dit beter beveiligen was daarom de eerste prioriteit. Met de kennis die opgebouwd is in projecten in de financiële wereld, konden er snel slagen gemaakt worden.

We checken de beveiliging onder ander continue aan de hand van de OWASP standaarden en daarnaast hebben we de servers ingericht met FusionReactor software om het real-time gebruik van de omgeving goed inzichtelijk te krijgen. De tool wordt gebruikt door vele duizenden bezoekers per dag. Het is daarom belangrijk dat er goed in de gaten gehouden kan worden hoe de performance ervan is, dit in strakke samenwerking met de hostingpartij. Met andere woorden, zijn er niet teveel bezoekers waardoor mogelijk de beoordelingstool offline gaat. Hiervoor hebben we specifieke tooling ingericht waarmee dit continue in de gaten gehouden kan worden.

De samenwerking

De Feedback Company was uit een eerdere samenwerking gewend dat ze samenwerkten met 1 persoon voor alle Coldfusion ontwikkelingen. Wij hebben daarom die situatie bij Toomba ook gecreëerd. In de dagelijkse praktijk hebben ze daarom contact met slechts 1 persoon: de lijnen zijn zo kort, kennisniveau is hoog en de kosten blijven goed beheersbaar.

Daarbij kunnen we wel gebruik maken van de voordelen van een groter bedrijf: er kunnen makkelijk extra collega's worden ingeschakeld (die overigens ook bekend zijn met het project) indien nodig. Zoals bij nieuwe uitbreidingen, problemen, vakanties of ziekte. 

 
20% design
Design
100% development
Development

Over The feedback company

The Feedback Company bestaat sinds 2010 en levert een klantfeedback tool waarmee zij het bedrijven en webwinkeliers mogelijk maken om deze feedback een prominente plaats binnen de dagelijkse bedrijfsvoering te geven.

Uniek hierin is dat zij alle feedback controleren waardoor de kwaliteit en betrouwbaarheid altijd gewaarborgd zijn.

Heb je een vraag? Neem contact met ons op.

Sander Bruinsma

Case specialist

T: 0320 - 280327

M: info@toomba.nl

*
*
*

Visuele ontwerpen

  • Case Feedback Company - Screenshot perry