Toomba, full service internetbureau

Blog: Wanneer is het tijd voor een nieuwe website?

in Online Marketing - gepost op 14-06-2017

Je website staat al een tijdje en misschien begin je zelf te twijfelen of anderen wijzen je er op dat je website een opknapbeurt nodig heeft. Wanneer is het nou echt tijd voor een nieuwe website?

8 redenen om te gaan voor een nieuwe website

Een nieuwe website kan een aardig kostenplaatje zijn, maar het kan ook juist ontzettend veel opleveren. Meer bezoekers, meer conversies, meer omzet, meer winst

  1. Als je website niet (goed) bruikbaar is op mobiel. 4 op de 5 Nederlanders heeft een smartphone. Veel websites worden dus met mobiel (of tablet) bezocht. Voor gebruik op mobiele telefoons moeten bijvoorbeeld de links niet te dicht op elkaar zitten (anders tikken ze het verkeerde aan).
  2. Niet makkelijk zelf dingen kunnen aanpassen. In deze tijd hoeft het niet meer nodig te zijn om programmeurs in te schakelen voor kleine (tekstuele) wijzigingen. Die zou je zelf moeten kunnen doen door middel van een (gebruiksvriendelijk) CMS
  3. De website is traag. Snelheid is belangrijk. Mensen krijgen stress van langzame website en bovendien haken ze sneller af. Je maakt dus geen goede beurt met een langzame website. 1 seconde vertraging kan je al 7% aan conversies kosten!
  4. De gebruiksvriendelijkheid (usability) laat te wensen over. Als je bezoekers moeite hebben met de belangrijkste taken op je website uitvoeren is het ook zeker tijd om daarmee aan de slag te gaan. Belangrijke taken kunnen zijn het vinden en kopen van een product maar natuurlijk ook het vinden van de informatie.
  5. Statistieken of klantdata zijn niet of te beperkt beschikbaar. Meten is weten. Als het in je huidige website niet mogelijk is (of erg kostbaar is) om data te kunnen analyseren dan loop je een hoop waardevolle informatie mis! Door het analyseren en gebruiken van data kun je jouw omzet laten stijgen.
  6. Verouderde uitstraling. Een verouderde uitstraling helpt bij de meeste doelgroepen ook niet op een positieve manier. Een design kan na een paar jaar al verouderd zijn omdat ontwikkelingen soms zo snel gaan.
  7. Beperkte beschikbaarheid. Er zijn nog altijd websites die niet goed in alle browsers werken. Dat is echt niet meer nodig! Zoveel mensen zoveel wensen dus er zijn genoeg verschillende browsers waarmee mensen een website kunnen benaderen, dan moet hij daar wel goed in werken.
  8. Geen of beperkte zoekmachine optimalisatie (SEO). Je website moet ook goed toegankelijk zijn voor de zoekmachines. Als ze er niet bij kunnen, of je kunt bepaalde dingen niet optimaliseren kan dat je een heleboel bezoekers kosten.

Wat kan een nieuwe website je opleveren?

Een verouderde website die niet goed werkt kost je ongemerkt een hoop geld. Die kun je soms beter investeren in een nieuwe website. Een nieuwe website kan vaak erg op het budget drukken, wist je dat het de volgende dingen kan opleveren?

  • Meer bezoekers. Bij nieuwe websites kun je vanaf de bouw al rekening houden met de juiste structuur, categorieën en technische SEO aspecten waardoor je veelal meer bezoekers binnen kan halen. En vergeet natuurlijk niet om de oude URL’s door te verwijzen naar de nieuwe URL’s om zo geen waarde te verliezen.
  • Meer conversies. Door een geoptimaliseerde vormgeving, snellere laadtijden, beschikbaarheid op mobiel gaat het aantal conversies omhoog. Dat betekent meer omzet voor jou!
  • Meer inzicht. De statistieken en data geven je diverse inzichten waarop je je website, je producten of diensten kunt aanpassen. Zo kun je de klant een nog betere en positieve ervaring geven.

Je huidige site verbeteren of toch een nieuwe website?

Of je beter je huidige website kunt verbeteren of een volledig nieuwe website kunt gaan lanceren kan ik niet zo voor je bepalen.

Het is dringend tijd voor een nieuwe website als wijzigingen veel tijd en geld kosten. Denk aan wanneer je veel handelingen handmatig moet doen terwijl ze automatisch zouden kunnen. Of wanneer uitbreidingen lastig te realiseren zijn.

Het kan ook zijn dat je een CMS gebruikt die niet meer voldoet aan jouw eisen. Je bedrijf is groter geworden of je doelstellingen zijn veranderd. Of misschien wordt het CMS niet meer onderhouden.

Wanneer het voornamelijk om de teksten gaan die verouderd zijn kun je dit gewoon binnen je huidige website doen. Bij sommige CMS-systemen (zoals WordPress) is het zelfs mogelijk om de gehele vormgeving aan te passen van je website!

Wil je voorkomen dat je de meest gemaakte fouten bij een nieuwe website gaat maken? Blijf dan op de hoogte via onze Facebookpagina

< terug

Heb je een vraag? Neem contact met ons op.

Maurits Houwert

Senior Online Marketeer

T: 0320 - 280327

M: info@toomba.nl

*
*